maandag 10 augustus 2009

Dingen die ik moet onthouden (III)

We gingen een weekend kamperen in De Natuur. Aan alles was gedacht: bomen, een stromend beekje, roedels eenden, hout, vuur, wat sterren en de zon en de maan die op gezette tijden zowel opkwamen als ondergingen.

Kortom, een plek om nooit meer weg te gaan. Toch waren er een aantal ‘dingen die ik moet onthouden’ voor de volgende keer als er gekampeerd gaat worden (ik noem een Lowlands).

Dingen die ik moet onthouden:

- Tentstokken altijd uit het gleufje dúwen en niet trékken.
- Nat hout op het kampvuur brandt niet.
- Campingburen altijd netjes met twee woorden groeten, ook als ze slechts vage schimmen in de verte zijn omdat ik mijn lenzen niet in heb.
- Lenzen niet diep in toilettas wegmoffelen maar oplossingen zoeken in praktische zijvakjes.
- Droog hout is snel weg maar geeft relatief goede vlammen.
- Ochtenddauw is niet hetzelfde als avonddauw. Avonddauw is klammer.
- Zelfopblaasbare matjes zijn een begrip; geen manier van leven.
- Andere matjes kopen.
- Nat hout meteen weggooien en niet proberen alsnog op het vuur te gooien.
- Een haring kun je heel gemakkelijk met een andere haring eruit trekken. Niet ertegenaan trappen om ze los te krijgen.
- Kamperen is loslaten.

Voor al mijn blogberichten kijk op http://www.roezemoezen.web-log.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten